KLIENCI INDYWIDUALNI
AGENCI
AGENCJE
DEWELOPERZY


Rejestracja i logowanie


Jakie dane są potrzebne do założenia konta?

  • Użytkownik indywidualny podczas rejestracji podaje tylko adres e-mail, będący jednocześnie loginem do serwisu oraz nadaje hasło.

  • Użytkownik profesjonalny podczas rejestracji podaje adres e-mail, będący jednocześnie loginem, imię, nazwisko oraz numer telefonu.


Co musisz zrobić jeśli zapomniałeś hasła do logowania?

  • Bezpośrednio pod oknem logowania znajduje się link „Nie pamiętam hasła”. Należy go nacisnąć, a na podany wyżej adres e-mail (o ile jest zgodny z adresem podanym w procesie rejestracji) zostanie wysłane nowe hasło tymczasowe oraz link potwierdzający resetowanie zapomnianego hasła. Po zalogowaniu przy pomocy hasła tymczasowego należy nadać nowe hasło w panelu Edycji profilu.


Co musisz zrobić jeśli zapomniałeś loginu?

  • Loginem do konta, zawsze jest adres e-mail użyty podczas rejestracji. Jeżeli zapomniałeś adresu e-mail przy pomocy którego się rejestrowałeś lub nie używasz już tego adresu, to skontaktuj się z biurem obsługi klienta serwisu otico.pl (e-mail: biuro@otico.pl) lub poprzez formularz kontaktowy „ZAPYTAJ” znajdujący się w stopce serwisu.


Ogłoszenia


Jak dodać ogłoszenie?

  • Aby dodać ogłoszenie skorzystaj z formularzy dostępnych po naciśnięciu przycisku „DODAJ OGŁOSZENIE” znajdującego się na górze strony w prawym rogu. Aby móc edytować ogłoszenie a następnie zatwierdzić je do publikacji musisz być zalogowany.


Jak dokonać płatności za emisję ogłoszenia?

  • Umieszczenie ogłoszenia dla klienta indywidualnego jest bezpłatna. Emisja rozpoczyna się po zatwierdzeniu treści ogłoszenia, akceptacji Regulaminu i zgody na publikację. Emisja ogłoszeń darmowych odbywa się bez udostępniania danych teleadresowych właściciela nieruchomości dla klienta indywidualnego. Dane te są udostępniane Agentom nieruchomości oraz osobom prywatnym, które wykupią dostęp do tych danych.


Jak można promować swoje ogłoszenia?

Aby promować wybrane ogłoszenie, użytkownik indywidualny musi skorzystać ze swojego panelu administracyjnego, wybierając opcję promuj znajdującą się na liście ogłoszeń przy każdym z aktywnych ogłoszeń. Przed rozpoczęciem promowania parametrów konieczne jest dokonanie płatności przy pomocy
dostępnych kanałów płatności. W ogłoszeniach promowanych dane teleadresowe są udostępniane wszystkim użytkownikom serwisu otico.pl



Czy po rozpoczęciu emisji ogłoszenia mogę dokonać zmian treści ogłoszenia?

  • Tak, po rozpoczęciu emisji możliwa jest zmiana treści, dodanie lub usunięcie zdjęć. Na liście aktywnych ogłoszeń jest możliwość wybrania ogłoszenia, które będzie edytowane. Po edycji należy zatwierdzić wprowadzone zmiany.


Jak przedłużyć emisję ogłoszenia?

  • Ogłoszenia klientów indywidualnych emitowane są przez 30 dni. Aktywacja zakończonych ogłoszeń możliwa jest poprzez naciśnięcie przycisku „AKTYWUJ” znajdującego się przy każdym ogłoszeniu na liście Ogłoszeń zakończonych.


Gdzie wysyłane jest moje zapytanie z panelu „Poszukamy za Ciebie”?

  • Po uzupełnieniu zapytania, w szczególności dotyczącego rodzaju nieruchomości, rodzaju transakcji oraz obszaru, zapytania wysyłane są w pierwszej kolejności do Agentów operujących na danym obszarze, którzy są Agentami typu Gold, następnie do Agentów typu Silver oraz posiadających aktywną na danym terenie usługę Agent Premium. Zapytanie to trafia do maksymalnie 10 Agentów.

Rejestracja - pomoc

Rejestracja i logowanie


Jakie dane są potrzebne do założenia konta?

  • Użytkownik profesjonalny typu AGENT podczas rejestracji podaje swój służbowy adres e-mail , będący jednocześnie loginem, imię, nazwisko oraz numer telefonu. Należy zwrócić uwagę, aby użyty przy rejestracji adres e-mail AGENTA nie był adresem e-mail Agenci Nieruchomości.


Co musisz zrobić jeśli zapomniałeś hasła do logowania?

  • Bezpośrednio pod oknem logowania znajduje się link „Nie pamiętam hasła”. Należy go nacisnąć, a na podany wyżej adres e-mail (o ile jest zgodny z adresem podanym w procesie rejestracji) zostanie wysłane nowe hasło tymczasowe oraz link potwierdzający resetowanie zapomnianego hasła. Po zalogowaniu przy pomocy hasła tymczasowego należy nadać nowe hasło w panelu Edycji profilu.


Co musisz zrobić jeśli zapomniałeś loginu?

  • Loginem do konta, zawsze jest adres e-mail użyty podczas rejestracji. Jeżeli zapomniałeś adresu e-mail przy pomocy którego się rejestrowałeś lub nie używasz już tego adresu, to skontaktuj się z biurem obsługi klienta serwisu otico.pl (e-mail: biuro@otico.pl) lub poprzez formularz kontaktowy „ZAPYTAJ” znajdujący się w stopce serwisu.



Ogłoszenia


Jak mogę promować ogłoszenia w serwisie otico.pl?

  • Agent zarządza promowaniem ogłoszeń przypisanych do jego konta w serwisie otico.pl. Do dyspozycji Agenta jest promowanie na stronie głównej serwisu, na liście wyszukiwania lub w blogu przy wybranym artykule.

  • Do promocji Agent wykorzystuje posiadane punkty płatne lub promocyjne. Szczegóły dotyczące kosztów promocji w zależności od miejsca i czasu promocji dostępne są w Cenniku.

  • Agent może otrzymać też od Administratora pakiet Silver lub Gold, który daje możliwość aktywowania promocji ogłoszeń w ramach serwisu otico.pl. Szczegóły dostępne są w Cenniku.

  • Zarządzanie promocjami odbywa się w panelu Agenta serwisu otico.pl. W zakładce lista ogłoszeń, przy każdym z aktywnych ogłoszeń znajduje się przycisk „PROMUJ” przy pomocy którego aktywuje się panel zarządzania promocjami danego ogłoszenia?


W jaki sposób Agent otrzymuje punkty do wykorzystania na promocję?

  • Administrator Agencji przypisuje do każdego konta Agenta określoną ilość punktów z posiadanej puli. Dotyczy to zarówno punktów płatnych jak i promocyjnych.


Czy Agent sam może zakupić punkty do promocji?

  • Tak. Jest taka możliwość aby Agent sam dokonał zakupu punktów.
    Zakup punktów dokonuje się z poziomu panelu Agenta. W menu po lewej stronie jest zakładka Zakup Punktów.


Za co można zapłacić punktami promocyjnymi?

  • Punktami promocyjnymi można zapłacić za wszystkie usługi promocyjne w ramach serwisu otico.pl, a w szczególności:

  • promowanie ogłoszeń na stronie głównej

  • promowanie ogłoszeń na liście ogłoszeń

  • promowanie ogłoszeń na blogu

  • zakup pakietu Agent Silver

  • zakup pakietu Agent Gold

  • zakup ulic do promocji w ramach pakietu Agent Premium

  • Punktami promocyjnymi nie można płacić za promocję poza serwisem otico.pl,
    a w szczególności:

  • Promocja na Facebook’u

  • Promocja Google Adwords i Google Adsense

W przypadku tych promocji wymagane jest posiadanie na koncie punktów płatnych.


Co to jest pakiet Agent Premium?

  • Agent Premium jest ofertą kierowaną do Agentów chcących występować w transakcjach na rynku nieruchomości po stronie klienta kupującego.

  • Agent wykupując usługę wybiera konkretne ulice, na których będzie promowany jako Agent Premium. Klient szukający nieruchomości będzie mógł wybrać kontakt z Agentem Premium zamiast z Agentem oferującym nieruchomość i zlecić mu np. występowanie w jego imieniu w negocjacji ceny, sprawdzeniu nieruchomości pod kontem prawnym czy stanu technicznego oraz oceny. Zakres pełnomocnictwa ustalają dowolnie pomiędzy sobą Agent Premium i klient szukający nieruchomości.


Ile kosztuje Agent Premium?

  • Usługa Agent Premium zależy od wybranych ulic na jakich jest wykupiona. Każdorazowo przy określaniu i wyborze konkretnych ulic są one wyceniane, a ich cena zależy od aktualnej ilości ogłoszeń na danej ulicy. Szczegóły cen w zależności od ilości ogłoszeń dostępne są w Cenniku.


Jaka jest różnica pomiędzy pakietem Agent Silver i Agent Gold?

  • W ramach każdego z tych pakietów Agent otrzymuje możliwość zamieszczenia określonej ilości informacji o sobie i swojej ofercie oraz materiałów dodatkowych. Dodatkowo W ramach pakietów dostępne są promocje ofert na liście ogłoszeń. Szczegóły dotyczące zakresu promocji ogłoszeń dostępne są w Cenniku.

  • Agent Silver poza danymi podstawowymi w swoim profilu może zamieścić informacje, takie jak:

  • Specjalizacja

  • Własny opis

  • Rejon działania

  • Znajomość języków

  • Posiada dostęp do systemu oceniania

  • Agent Gold, poza danymi, które są dostępne w ramach Pakietu Gold prezentowane ma w swoim profilu:

  • Wpisy na blogu

  • Film promocyjny

  • Wykaz sprzedanych nieruchomości

  • Wykaz oferowanych usług dla klienta

Agent Gold w pierwszej kolejności otrzymuje zapytania z usługi „Poszukamy za Ciebie” oraz ma wyższą pozycję na liście Agentów oferujących tę samą nieruchomość.


Co to jest Akademia Dobrego Agenta?

  • Akademia Dobrego Agenta to bezpłatny dostęp dla zalogowanych Agentów do filmów instruktażowych i szkoleniowych oraz innego rodzaju materiałów i prezentacji ułatwiających Agentom pracę i podnoszenie swoich kwalifikacji.

Rejestracja - pomoc

Rejestracja i logowanie


Jakie dane są potrzebne do założenia konta?

  • Użytkownik profesjonalny typu AGENCJA podczas rejestracji podaje adres e-mail administratora, będący jednocześnie loginem, imię, nazwisko oraz numer telefonu administratora. Należy zwrócić uwagę, aby użyty przy rejestracji adres e-mail nie był unikalnym adresem e-mail Agenta nieruchomości.


Co musisz zrobić jeśli zapomniałeś hasła do logowania?

  • Bezpośrednio pod oknem logowania znajduje się link „Nie pamiętam hasła”. Należy go nacisnąć, a na podany wyżej adres e-mail (o ile jest zgodny z adresem podanym w procesie rejestracji) zostanie wysłane nowe hasło tymczasowe oraz link potwierdzający resetowanie zapomnianego hasła. Po zalogowaniu przy pomocy hasła tymczasowego należy nadać nowe hasło w panelu Edycji profilu.


Co musisz zrobić jeśli zapomniałeś loginu?

  • Loginem do konta, zawsze jest adres e-mail użyty podczas rejestracji. Jeżeli zapomniałeś adresu e-mail przy pomocy którego się rejestrowałeś lub nie używasz już tego adresu, to skontaktuj się z biurem obsługi klienta serwisu otico.pl (e-mail: biuro@otico.pl) lub poprzez formularz kontaktowy „ZAPYTAJ” znajdujący się w stopce serwisu.


Administracja


Jak mogę dodać Agentów do listy pracowników?

  • W panelu administracyjnym, w zakładce ADMINISTRACJA znajduje się formularz wysyłania zaproszeń dla Agentów. Należy wpisać adres e-mail Agenta, którego chcemy dodać do listy pracowników. Na adres ten zostanie wysłane zaproszenie. Po jego akceptacji przez Agenta, jest on automatycznie dodany do listy Agentów danej Agencji.

Do zapraszania należy używać adresów e-mail Agentów już zarejestrowanych w serwisie otico.pl jako użytkownik typu AGENT.


Jak mogę dodać ogłoszenia?

  • Podczas procesu rejestracji nadawane są Agencji dane niezbędne do dokonania eksportu ofert z systemów CRM z którymi współpracuje Agencja. Dane te należy dodać do panelu planowania eksportu ogłoszeń w danym systemie CRM lub skontaktować się z operatorem CRM-a. Po prawidłowej konfiguracji możliwy jest eksport ogłoszeń na portal otico.pl


Ile ogłoszeń można wysłać do portalu?

  • Ilość emitowanych ogłoszeń jest ograniczona wykupionym pakietem. Szczegóły dotyczące limitów dostępne są w Cenniku.



Jak dokonać płatności

  • Płatności za pakiety jak i za usługi promowania ogłoszeń realizowane są przez dostawcę zewnętrznego PayU, gdzie formę płatności można wybrać z dostępnej listy form płatności. Emisja ogłoszeń lub ich promowanie odbywa się po otrzymaniu przez otico.pl informacji od PayU o dokonanej płatności. Płatności realizowane przez Pay nie są obciążone żadnymi dodatkowymi kosztami.


Kiedy otrzymamy fakturę za zamówione usługi?

  • Faktury generowane są na podstawie dokonanych i opłaconych zamówień w ciągu miesiąca i przesyłane w formie elektronicznej najpóźniej w ciągu 3 dni po zakończeniu miesiąca na adres e-mail administratora, podany w procesie rejestracji. Do wystawienia faktury konieczne jest wypełnienie wszystkich niezbędnych pól w zakładce „Edycja profilu” w sekcji „Dane teleadresowe”.


Czy Agencja może promować swoje ogłoszenia?

  • Nie. Agencja nie promuje ogłoszeń. Ogłoszenia przypisane są do konta Agenta i to on w swoim profilu określa sposób i zakres promocji poszczególnych ogłoszeń. Agencja zakupuje punkty, które następnie przekazuje swoim Agentom. Przekazanie Agentom punktów zarówno zakupionych jak i promocyjnych (otrzymanych od serwisu otico.pl) następuje w panelu administracyjnych w zakładce ADMINISTRACJA.

Rejestracja i logowanie


Jakie dane są potrzebne do założenia konta?

  • Użytkownik profesjonalny typu DEWELOPER podczas rejestracji podaje adres e-mail administratora, będący jednocześnie loginem, imię, nazwisko oraz numer telefonu administratora.


Co musisz zrobić jeśli zapomniałeś hasła do logowania?

  • Bezpośrednio pod oknem logowania znajduje się link „Nie pamiętam hasła”. Należy go nacisnąć, a na podany wyżej adres e-mail (o ile jest zgodny z adresem podanym w procesie rejestracji) zostanie wysłane nowe hasło tymczasowe oraz link potwierdzający resetowanie zapomnianego hasła. Po zalogowaniu przy pomocy hasła tymczasowego należy nadać nowe hasło w panelu Edycji profilu.


Co musisz zrobić jeśli zapomniałeś loginu?

  • Loginem do konta, zawsze jest adres e-mail użyty podczas rejestracji. Jeżeli zapomniałeś adresu e-mail przy pomocy którego się rejestrowałeś lub nie używasz już tego adresu, to skontaktuj się z biurem obsługi klienta serwisu otico.pl (e-mail: biuro@otico.pl) lub poprzez formularz kontaktowy „ZAPYTAJ” znajdujący się w stopce serwisu.



Inwestycje


Jak można dodać inwestycję?

Inwestycję dodaje się bezpośrednio z panelu Dewelopera. W menu po lewej stronie istnieje zakładka „DODAJ INWESTYCJĘ”. Po uzupełnieniu danych, dodaniu lokali oraz dokonaniu opłaty z posiadanych punktów następuje rozpoczęcie emisji ogłoszenia.


Jak mogę promować inwestycję w serwisie otico.pl?

  • Administrator zarządza promowaniem ogłoszeń przypisanych do jego konta w serwisie otico.pl. Do jego dyspozycji jest promowanie na stronie głównej serwisu, na liście wyszukiwania lub w blogu przy wybranym artykule.

  • Do promocji wykorzystuje się posiadane punkty płatne lub promocyjne. Szczegóły dotyczące kosztów promocji w zależności od miejsca i czasu promocji dostępne są w Cenniku.

  • Zarządzanie promocjami odbywa się w panelu Dewelopera serwisu otico.pl. W zakładce „Moje inwestycje”, przy każdym z aktywnych ogłoszeń znajduje się przycisk „PROMUJ” przy pomocy którego aktywuje się panel zarządzania promocjami danego ogłoszenia?


Jak mogę promować swoje inwestycje poza serwisem otico.pl?

  • W panelu zarządzania promocjami poza zakładką promocji w ramach serwisu otico.pl , istnieje możliwość wyboru promocji na Facebook’u i Google Adwords i Google Adsense. W zakładkach tych określamy parametry kampanii i po jej opłaceniu reklama jest emitowana w wybranych mediach.

  • Do promocji poza serwisem otico.pl niezbędne jest posiadane na swoim koncie punktów płatnych. Nie można do tych promocji korzystać z punktów promocyjnych.


Czy mogę w serwisie aktualizować ofertę dostępnych mieszkań w ramach inwestycji.

  • Tak. Każdemu lokalowi w ramach inwestycji można przypisać staus sprzedane lub zarezerwowane. Taki lokal nie jest udostępniany podczas filtrowania i wyszukiwania przez klientów.