Serwisy nieruchomości są jednym z najbardziej przydatnych narzędzi do promowania ofert sprzedaży nieruchomości w Sieci. Mogą z nich korzystać zarówno agenci nieruchomości, jak i osoby prywatne. Przyjrzyjmy się ofercie poszczególnych portali – czym różnią się między sobą? Która z ofert bardziej zainteresuje agenta, dewelopera lub klienta indywidualnego?

Kolejność portali przedstawianych w niniejszym artykule jest zupełnie przypadkowa i nie należy się nią sugerować. Nie wskazujemy, który serwis nieruchomości w Polsce jest najlepszy. Każda ze stron posiada swoje indywidualne cechy, które mogą odpowiadać poszczególnym użytkownikom.

Otodom

Największy w Polsce serwis nieruchomości działa w Sieci od 2006 roku, a od 2014 roku także w postaci aplikacji mobilnej. Portal umożliwia swoim użytkownikom (osobom prywatnym, biurom nieruchomości i deweloperom) przeglądanie i zamieszczenie ogłoszeń dotyczących sprzedaży i wynajmu nieruchomości. Na Otodom możemy znaleźć mieszkania, domy, pokoje, działki, lokale użytkowe, hale, magazyny oraz garaże. Portal posiada także część blogową, w której publikowane są wiadomości, porady i informacje dotyczące rynku nieruchomości.

W serwisie Otodom możemy wyszukiwać oferty nieruchomości na kilka sposobów. Mamy możliwość korzystania z wyszukiwarki podstawowej, zaawansowanej oraz tzw. szukania nieruchomości na mapie.

Dodatkowa funkcjonalność portalu to raport średnich cen transakcyjnych i ofertowych. Polega ona na możliwości stworzenia w większych miastach w Polsce wyceny mieszkania na bazie transakcyjnych cen sprzedaży na rynku nieruchomości.

Cennik Otodomu

Dodawanie ogłoszeń w serwisie jest płatne dla wszystkich użytkowników. Podstawowe pakiety dla klientów indywidualnych zaczynają się od 42 zł. Użytkownicy mają także możliwość skorzystania z płatnych dodatkowych promowań. Należy do nich podbicie oferty, przesunięcie ogłoszenia na początek listy i wyświetlanie ogłoszenia na stronie głównej

Dla pośredników nieruchomości Otodom przygotował aż 15 rodzajów abonamentów, których cena jest uzależniona od liczby eksportowanych ogłoszeń. Najmniejszy abonament za eksport do 20 ogłoszeń wynosi 249 zł netto, a największy powyżej 150 ogłoszeń 1099 zł + 3 zł netto za każde wystawienie powyżej 150 ogłoszeń. Agenci mogą dodatkowo promować swoje ogłoszenia: na OLX, podbijając ofertę, korzystając z opcji „TOP – początek listy”, promowania na stronie głównej i oferty VIP.

Deweloperzy, którzy zdecydują się na promowanie swojej inwestycji w serwisie Otodom, mogą skorzystać z 4 rodzajów subskrypcji. Pierwsze wystawienie kosztuje 300 zł netto, a przy 5-15 wystawieniach deweloper płaci 200 zł netto za każde wystawienie ogłoszenia. Deweloperzy mogą korzystać z takich samych dodatkowych promowań, co agenci.

Domiporta

Portal nieruchomości ma na celu łączyć nabywców i posiadaczy nieruchomości z deweloperami, najemcami, agencjami nieruchomości, bankami finansującymi zakup oraz podmiotami świadczącymi usługi projektowe i wykończeniowe.

Użytkownicy Domiporta mogą dodawać lub przeglądać ogłoszenia nieruchomości dotyczące sprzedaży oraz wynajmu wśród kategorii takich, jak mieszkania, domy, pokoje, działki, lokale użytkowe oraz garaże. W swojej ofercie Domiporta wyróżnia także nieruchomości premium. W serwisie można znaleźć inspiracje wnętrzarskie oraz szeroko pojęte porady i analizy dotyczące rynku nieruchomości w Polsce.

Cennik Domiporta

Zamieszczanie ogłoszeń w serwisie Domiporta przez klientów indywidualnych jest płatne. Ostateczna kwota jest uzależniona od liczby dni publikacji oraz dodatkowych form promowania. Najtańszą opcją jest 30-dniowe ogłoszenie bez wyróżnienia, z dwoma podbiciami na liczbie ogłoszeń, za które zapłacimy 49 zł. Najdroższe ogłoszenie w serwisie wyniesie nas 249 zł – czas jego trwania to 90 dni, podczas których znajdzie się ono na liście ogłoszeń wyróżnionych, a także przez 1 dzień na stronie głównej. W najdroższym pakiecie otrzymamy również baner do zawieszenia przed nieruchomością, którą chcemy sprzedać.

Klienci indywidualni mogą także skorzystać z dodatkowo płatnych podbić pozycji swojego ogłoszenia, promowania na stronie głównej, pakietów ogłoszeń oraz banneru na zewnątrz nieruchomości.

Abonament Domiporta dla agentów nieruchomości z gwarancją leadów (kontaktów klientów) zaczyna się od 299 zł miesięcznie. Agencje nie mają limitu ogłoszeń i zyskują dodatkowe wsparcie od chatbota w pozyskiwaniu klientów. W przypadku deweloperów najtańszy abonament wynosi 1000 zł miesięcznie. W jego ramach deweloperzy zyskują wsparcie call center oraz chatbota.

Morizon

Serwis Morizon zadebiutował na rynku w 2008 roku. Oferuje zamieszczanie oraz przeglądanie ogłoszeń nieruchomości takich, jak domy, działki oraz obiekty komercyjne z Polski oraz zagranicy. Oferta portalu jest skierowana zarówno do osób prywatnych, jak i pośredników oraz deweloperów. Osobne kategorie w serwisie stanowią nowe inwestycje deweloperskie, a także lista firm oraz specjalistów z branży nieruchomości. W ramach portalu funkcjonuje również branżowy blog oraz zakładka finanse, w której możemy sprawdzić swoją zdolność kredytową i porównać oferty różnych banków dotyczące kredytu hipotecznego.

Cennik Morizon

Klienci indywidualni, którzy zdecydują się na zamieszczenie ogłoszenia w serwisie Morizon, muszą liczyć się z opłatą. Przez 30 dni wynosi ona 49 zł, a przez 90 dni jest to już 89 zł. Morizon oferuje również dodatkowo płatne podbijanie ogłoszeń. Cennik ten dotyczy jednak tylko ofert sprzedaży mieszkań, domów i działek. Jeśli klient indywidualny chce sprzedać nieruchomość komercyjną, cena ogłoszenia wynosi 89 zł przez 30 dni i 179 zł przez 90 dni. Bezpłatne są natomiast ogłoszenia dotyczące wynajmu pokojów i garaży.

Morizon, podobnie jak Domiporta, oferuje swoim klientom wykonanie banneru ogłoszeniowego na okno lub balkon. W serwisie można zamówić także wykonanie projektu wnętrza w 3D.

Na specjalną uwagę w przypadku serwisu Morizon z pewnością zasługuje fakt, że portal ten prezentuje ogłoszenia nie tylko z Polski, ale także z wielu innych Państw całego świata. Możemy je przeglądać, korzystając z aplikacji lub strony mobilnej, a także przeglądarki desktopowej.

Agenci oraz deweloperzy decydujący się na współpracę z portalem Morizon mają do dyspozycji panel do zarządzania ofertami, utworzenie własnej strony internetowej oraz szeroko rozumiane możliwości promowania swojego biura lub inwestycji. Niestety, serwis oficjalnie nie podaje cennika i w zamian odsyła do formularza kontaktowego.

otico.pl

Portal nieruchomości otico.pl powstał w 2018 roku. Serwis ruszył na początku 2019 roku, oferując przeglądanie oraz zamieszczanie ogłoszeń nieruchomości z całej Polski. Dostępne kategorie to: mieszkanie, dom, działka, biuro, lokale użytkowe, hale i magazyny, garaże, pokoje oraz inne. Od 2018 roku w ramach otico.pl prowadzony jest branżowy blog, gdzie publikowane są artykuły z zakresu nieruchomości, pisane przez specjalistów.

Wyszukiwarka otico.pl bazuje na nowym mechanizmie łączącym funkcje geolokalizacji i wyszukiwania po mapie. Brak reklam na otico.pl skutkuje przejrzystym i wygodnym w użytkowaniu serwisem. Portal oferuje możliwość korzystania z technologii VR i zdjęć 360 stopni oraz wiele narzędzi aktywnie wspierających wewnętrzny i zewnętrzny marketing Agencji.

Cennik otico.pl 

W otico.pl klient indywidualny zawsze zamieszcza oferty bezpłatnie. Może za to korzystać z płatnego promowania ogłoszeń na liście wyszukiwania i na stronie głównej. Płatne jest również odkrycie danych sprzedającego, który jest klientem indywidualnym.

Agencji nieruchomości nie wiąże żadna umowa. Zamiast tego stosuje się rozliczenia miesięczne lub roczne – ich cena zależy od liczby ogłoszeń, które zostaną wystawione w danym miesiącu. Do 200 ogłoszeń koszt miesięczny wynosi 199 zł netto, a przy opłacie rocznej 159 zł netto. Eksport do 1000 ogłoszeń wynosi 399 zł netto przy opłacie miesięcznej i 319 zł netto przy opłacie rocznej. Każde dodatkowe 500 ogłoszeń powyżej 1000 wynosi kolejne 99 zł netto przy subskrypcji miesięcznej i 79 zł netto przy subskrypcji rocznej. Ogłoszenia dodawane przez agencje nieruchomości mogą być dodatkowo promowane: na liście wyszukiwania, na stronie głównej oraz na blogu.

Otico.pl zapewnia agentom możliwość korzystania z trzech profesjonalnych pakietów, w ramach których mogą oni zadbać o swój personal branding. Agenci mogą korzystać także z Agenta Premium i promować swój profil na wybranych ulicach, na których klienci poszukują ogłoszeń.

Za dodawaną inwestycję Deweloper płaci zawsze tę samą cenę, niezależnie od liczby mieszczących się w niej lokali. Cena różni się jednak względem czasu trwania inwestycji. Profile profesjonalistów mogą być oceniane oraz komentowane.

OLX

Dawna tablica.pl zmieniła nazwę w 2014 roku. Serwis ogłoszeniowy OLX stanowi część Grupy OLX Sp. z o.o., w skład której wchodzi także Otodom, Otomoto oraz Fixly. Na tym portalu znajdziemy ogłoszenia z aż 15 głównych kategorii. Wśród nich znajdziemy oczywiście nieruchomości.

W większości kategorii zamieszczanie ogłoszeń na OLX jest bezpłatne, jednak nie dotyczy to m.in. nieruchomości. Opłaty pobierane są także za wyróżnienie ogłoszenia – na 7 lub 30 dni.

Użytkownicy serwisu mają możliwość przeglądania, dodawania i wyróżniania ogłoszeń, a także wymiany wiadomości, obserwowania wybranych ogłoszeń i wyników wyszukiwania za pomocą przeglądarki desktopowej, strony mobilnej lub aplikacji.

Gratka

Polski serwis ogłoszeniowy gratka posiada bazę ogłoszeń z 17 kategorii tematycznych – jedną z nich stanowią oczywiście nieruchomości. Kategoria ta zawiera oferty sprzedaży i wynajmu nieruchomości na rynku pierwotnym i wtórnym z całej Polski. Podstawowe kategorie to mieszkania, domy, lokale użytkowe, działki i grunty, garaże oraz pokoje.

Ogłoszenie możemy dodać na min. 31 dni. W pakiecie podstawowym, czyli bez wyróżnienia, wynosi nas to 49 zł, a w pakiecie premium (najdroższym) płacimy 149 zł, w ramach tego otrzymując wyróżnienie ogłoszenia, 24x więcej kontaktów od kupujących, pozycjonowanie ogłoszenia na górze listy i duże zdjęcie na liście wyników.