Dynamika zmian zachodzących w naszej rzeczywistości jest nieprzebrana i przejawia się w rożnych aspektach naszego życia. Chroniczny brak czasu oraz szybki rozwój nowych technologii stały się „kołem napędowym”, które spowodowało np. pojawienie się na rynku specjalnych narzędzi do tworzenia panoramy sferycznej. Dzięki temu do prezentacji nieruchomości możemy używać spacerów wirtualnych.

Odpowiednio przygotowane zdjęcia, odtworzone na ekranie komputera lub urządzenia mobilnego w zwykłej przeglądarce internetowej, umożliwiają zdalną wizytę w mieszkaniu. Wrażenia osób korzystających ze spacerów wirtualnych są takie, jak podczas rzeczywistego przebywania w danym miejscu czy pomieszczeniu. Tak zwane panoramy 360° dają wrażenie swobodnego rozglądania się wokół i umożliwiają dokładne obejrzenie konkretnego miejsca.

Wirtualne spacery jako nowoczesne narzędzia w promocji nieruchomości

Wirtualne spacery są doskonałym narzędziem marketingowym do promowania nieruchomości. Dzięki cyfrowej fotografii o wysokiej rozdzielczości, zastosowaniu techniki HDR (wyższy zakres tonalny zdjęć) oraz specjalnej obróbki komputerowej możliwe jest uzyskanie nietuzinkowego wrażenia i jakości prezentowanych scen.

Za pomocą fotografii panoramicznej oraz specjalnego oprogramowania coraz częściej powstają tzw. wirtualne wycieczki. Dzięki nim możemy zwiedzić daną nieruchomość na ekranie komputera.

Jako przykładową wirtualną wizytę prezentuję Państwu realizację związaną ze sprzedażą nieruchomości w miejscowości Dobra k. Szczecina, co mogą Państwo zobaczyć klikając w poniższe zdjęcie z linkiem. W tej realizacji zostały połączone elementy wizualizacji na zewnątrz oraz wewnątrz lokalu:

spacerów wirtualnych
osak.eu

Ciekawym przykładem wirtualnego spaceru jest także kolejny z naszych projektów. Oto zdjęcie z linkiem do prezentacji kompaktowego mieszkania w bloku z wielkiej płyty na jednym ze szczecińskich osiedli:

spacerów wirtualnych
osak.eu

Wirtualne wycieczki, a właściwie nieruchomości posiadające wirtualne spacery, sprzedają się łatwiej. Przykładem są wyżej wymienione nieruchomości, które „sprzedały się” w ciągu kilku dni od ich wyeksponowania na rynku. W Internecie są tysiące ofert nieruchomości. Wiele z nich nie posiada nawet dobrych zdjęć prezentujących walory domu czy mieszkania, natomiast wirtualna wizyta wyróżnia się z tzw. „tłumu”.

Następnym ważnym argumentem jest to, że wykonanie wirtualnej wizyty może być doskonałym powodem do podpisania oferty pośrednictwa „na wyłączność”. Klient, któremu proponujemy współpracę na zasadzie wyłączności, oczekuje od pośrednika ponadstandardowego działania w zakresie promocji oferty, a wirtualny spacer jest tutaj idealnym przykładem.

Przyszłość wirtualnych spacerów i ich wszechstronne zastosowanie

Zdalne zwiedzanie różnego rodzaju miejsc i nieruchomości w dowolnym rejonie kraju czy świata to kusząca alternatywa. Nie zawsze i wszędzie będziemy mogli przecież pojechać, niekoniecznie będziemy mieli czas, a nawet jeśli gdzieś już się wybieramy, to zyskujemy możliwość wcześniejszego widoku miejsca, do którego zamierzamy podróżować.
Oprócz prezentacji nieruchomości wirtualne spacery mają również szerokie zastosowanie przy promocji:

  • muzeów i skansenów,
  • rynków i skwerów miejskich,
  • parków, ogrodów i innych obiektów użyteczności publicznej,
  • ośrodków wypoczynkowych – szczególnie w zakresie prezentacji terenu rekreacyjnego wokół obiektu.

Ponadto ujęcia te mogą stanowić wspaniałą pamiątkę z wakacji. Oto przykładowy link do zdjęcia 360° w jednym z wiedeńskich muzeów:

spacerów wirtualnych
osak.eu

Jakie elementy powinien zawierać spacer wirtualny?

Wraz z rozwojem Internetu i upowszechnieniem się stron www zwykłe ogłoszenie czy zdjęcie już nie wystarczy, by przekonać klienta do zakupu nieruchomości. Fotografia wykonana zwykłym aparatem często nie odzwierciedla jakości i stylu prezentowanego wnętrza.

Tworzenie wirtualnych wycieczek wymaga dobrego przygotowania i organizacji. Dzięki zastosowaniu listy ważnych miejsc i dodatkowej nawigacji umożliwiającej szybkie przejście, całość jest przyjazna i pełni doskonałą funkcję zapoznawczą dla potencjalnego kupca i ewentualnego nowego właściciela nieruchomości.

Kilka połączonych ze sobą panoram sferycznych tworzy wirtualny spacer i przybliża klientom specyfikę danego miejsca, pomieszczenia czy lokalu. Poprzez takie prezentacje można w atrakcyjny sposób zaprezentować konkretną przestrzeń, akcentując w odpowiedni sposób jej walory.

Rola wirtualnego spaceru w prezentacji sprzedawanej nieruchomości jest coraz bardziej widoczna i znacząca. Jest to tendencja nieunikniona. Uważam, że w najbliższej przyszłości każde profesjonalnie działające na rynku biuro nieruchomości powinno oferować takie wizyty swoim klientom. Tymczasem, wychodząc naprzeciw tym trendom, już dzisiaj zapraszamy Państwa do naszych wirtualnych prezentacji.