Aby dotrzeć do klienta, sprzedawca powinien korzystać z różnych kanałów sprzedaży. Jednym z nich jest rozmowa telefoniczna. Choć wydaje się, że sprzedaż telefoniczna została wyparta przez inne formy komunikacji, wciąż jest to dobry sposób na dotarcie do Klienta z ofertą.

Jak sprzedać mieszkanie z wykorzystaniem telemarketingu?

Sprzedaż telefoniczna daje nam wachlarz możliwości, które umiejętnie wykorzystane, mogą doprowadzić nas ostatecznie do zawarcia transakcji. Wydaje się, że sprzedaż domu lub mieszkania można przeprowadzić jedynie podczas osobistego spotkania. Jest to prawda, zazwyczaj konieczne jest przeprowadzenie przynajmniej jednego lub więcej spotkań z kupcem. Rozmowa telefoniczna może zainteresować klienta usługami naszego biura lub całkowicie go zniechęcić. Często jest to pierwszy kontakt, po którym klient podejmuje decyzję co do tego, czy chce z nami dalej rozmawiać. To dobry sposób na wstępne zaprezentowanie oferty, gdyż umożliwia wejście w bezpośrednią interakcję z klientem. Można na bieżąco odpowiadać na pytania i rozwiewać ewentualne wątpliwości. Jeśli podczas tego pierwszego kontaktu telefonicznego klient nie odniesie wrażenia, że rozmawia z profesjonalistami, jest już dla nas stracony. Jeśli więc zastanawiasz się, jak sprzedać mieszkanie lub wynająć mieszkanie, jednym z elementów, nad którym musisz koniecznie popracować jest właśnie rozmowa przez telefon.

Jak wynająć mieszkanie? Rozmawiaj z klientem.

Po tym jak zamieścimy ogłoszenia o sprzedaży lub wynajmie to właśnie rozmowa telefoniczna umożliwi nam nawiązanie pierwszego kontaktu z potencjalnymi klientami. Musi być więc przeprowadzona profesjonalnie. Powinna doprowadzić do pierwszego spotkania, podczas którego zaprezentujemy klientowi interesujący go lokal. Podczas sprzedaży telefonicznej mamy trochę mniej możliwości niż w sytuacji kontaktu twarzą w twarz. Nie widzimy naszego rozmówcy i on nie widzi nas. Mowa ciała służy wzajemnemu zrozumieniu, a w tym przypadku nie możemy skorzystać z tego czynnika. Wszystko więc zależy od tego, co mówimy i jak to mówimy. Najważniejsze, by być pewnym siebie. Pokazać, że zna się ofertę i jest się do niej przekonanym. W ten sposób pokazujemy, że jesteśmy profesjonalistami. Pomoże w tym również odpowiednia intonacja. Powinniśmy mówić z przekonaniem, ale nie możemy być zbyt pewni siebie i bagatelizować zdanie klienta.

Pamiętajmy, że klient jest najważniejszy. Przychodzi do nas z pewnymi oczekiwaniami i naszą rolą jest znalezienie takiego rozwiązania, które te oczekiwania spełni. Słuchajmy uważnie, czego oczekuje od nas klient i starajmy się przedstawić mu taką ofertę, która na te oczekiwania w pełni odpowiada. Nie próbujmy wciskać mu byle czego, czasami warto jest poprosić o odrobinę czasu, by móc znaleźć jak najlepszą ofertę. Klient wie wtedy, że chcemy mu rzeczywiście pomóc i wykazujemy zaangażowanie. Każdej rozmowie poświęcajmy maksimum uwagi, nie odpowiadajmy byle jak na zadane pytania. Jeśli dzwoni do nas klient, a my zachowujemy się jakby rozmowa ta nie była dla nas ważna, bardzo prawdopodobne, że klient nie będzie chciał podjąć z nami współpracy. Jeśli nie mamy w danym momencie czasu na uważną rozmowę, poprośmy o dane i ustalmy termin do ponownego kontaktu. I zawsze oddzwaniajmy!

Sprzedaż telefoniczna – czy warto przeszkolić pracowników?

Prawidłowe prowadzenie rozmowy telefonicznej jest jednym z elementów strategii marketingowej i wspiera budowę pozytywnego wizerunku firmy. Nawet jeśli rozmowa nie kończy się nawiązaniem współpracy, to i tak pozostawiamy w rozmówcy dobre wrażenie. Pamiętajmy, że urażony lub niezadowolony klient chętnie dzieli się swoim wrażeniami z otoczeniem. W dobie internetu jego zdanie może dotrzeć do wielu osób. Dlatego każdego należy traktować z szacunkiem i profesjonalizmem. Jeśli w Twojej firmie rzadko dochodzi do osobistych spotkań z klientem, może warto zwrócić uwagę na to, w jaki sposób prowadzone są rozmowy telefoniczne. Poprawa tego elementu pracy może znacząco zwiększyć skuteczność twojej firmy. Poprzez rozmowę budujemy zaufanie z klientami. Sprzedaż domu lub mieszkania jest wtedy znacznie łatwiejsza.

Jak poprowadzić sprzedaż telefoniczną?

Na początku najważniejsze jest, by przedstawić się z imienia i nazwiska oraz podać nazwę firmy. Należy również zapamiętać przynajmniej imię rozmówcy, by już od początku nawiązać nić porozumienia. Powinno się zawsze mówić o konkretach i odpowiadać na zadane pytanie. Jeśli nie jesteśmy czegoś pewni, nie bójmy się powiedzieć, że potrzebujemy sprawdzić daną informację. W ten sposób postępują profesjonaliści. Nie mówmy o czymś, co nam się tylko wydaje i nie przedstawiajmy tego jako fakt. Nie ukrywajmy ważnych dla klienta informacji z nadzieją, że gdy dojdzie do spotkania, nie będą one dłużej ważne. Każde najmniejsze kłamstewko prędzej czy później wyjdzie na jaw i zrazi do nas klienta. Zawsze przekazujmy pełne dane o kosztach – jeśli klient ma określony budżet, nie powiększy go, choćby nawet bardzo spodobało mu się mieszkanie. Wielu agentów, by nie zniechęcać klienta, stosuje taktykę polegająca na niepodawaniu mu pełnych kosztów. Nie tędy droga. W ten sposób tracimy jedynie czas – nasz i klienta.

Podczas rozmowy należy nakłonić klienta, by mówił jak najwięcej o sobie i swoich potrzebach. Należy zadawać mu pytania i wykazywać zainteresowanie nim, jako człowiekiem. Dowiemy się wtedy rzeczy, które możemy wykorzystać później. Często drobne, wydawałoby się że nieważne informacje mogą okazać się kluczowe. Klient posiada i lubi zwierzęta? Zaproponujmy mu nieruchomość przyjazną zwierzakom. Lubi grać w tenisa? Może zainteresuje go mieszkanie położone blisko kortów tenisowych. Taka informacja może przeważyć o tym, że jednak zdecyduje się na naszą ofertę. Pamiętajmy, że w rozmowie uczestniczy dwoje osób i to nasz klient jest w niej stroną ważniejszą, której należy poświęcić należytą uwagę.