Nadchodzą czasy, w których sprzedaż domu lub mieszkania, może być łatwa, szybka i przyjemna. Czasy, w których klient nie opuszczając swojego aktualnego lokum, jeszcze w trakcie budowy nowej nieruchomości może robić w niej przemeblowanie, przechodzić z pomieszczenia do pomieszczenia, a nawet obejrzeć dom na innym kontynencie. 

Wirtualna rzeczywistość już wkrótce może zrewolucjonizować branżę, z korzyścią dla wszystkich: sprzedawców, klientów i inwestorów. Zastanówmy się więc, jak sprzedać nieruchomość z pomocą VR.

Czym jest wirtualna rzeczywistość

Wirtualna rzeczywistość, w skrócie VR, do tej pory była wykorzystywana głównie w branży IT, do produkcji gier lub do tworzenia symulacji w środowisku naukowym i wojskowym. Wraz z jej rozwojem technologia ta staje się tańsza i bardziej dostępna. Zaczynamy dostrzegać nowe możliwości jej wykorzystania. Obecny etap rozwoju technologii komputerowej umożliwia tworzenie wirtualnej rzeczywistości dzięki generowaniu obrazów i efektów akustycznych. Idealnie sprawdza się to w branży nieruchomości, gdyż możemy tworzyć wirtualne mieszkania, budynki a nawet całe osiedla. Wirtualna rzeczywistość pozwala spacerować po okolicy, przejść się po pokojach czy usłyszeć i zobaczyć, jak działają zraszacze w ogrodzie. Klient może realnie poczuć, jak żyje się w danym mieszkaniu lub domu.

Jak sprzedać nieruchomość wykorzystując VR?

Wirtualna rzeczywistość nie jest jeszcze powszechnie wykorzystywana w branży nieruchomości, dlatego firmy, które jako pierwsze zdecydują się jej użyć uzyskają znaczącą przewagę konkurencyjną. Już sam fakt posiadania tej technologii przyciągnie potencjalnych nabywców. Klient za pomocą VR może zobaczyć, jak naprawdę wygląda dom lub mieszkanie, w prawdziwej skali i proporcjach. Takiego efektu nie jesteśmy w stanie osiągnąć za pomocą nawet najlepszych zdjęć w katalogu czy umożliwiając wirtualne wycieczki po nieruchomości. „Na zdjęciach wyglądało to inaczej”, „Wyobrażałem to sobie zupełnie inaczej” – te słowa w ustach klienta każdy słyszał zapewne nie raz. Wirtualna rzeczywistość pozwala zminimalizować to rozczarowanie.

Sprzedaż mieszkania lub domu przy użyciu VR to również oszczędność czasu, zarówno dla pracowników, jak i klientów. Ci ostatni mogą obejrzeć w biurze różne oferty i szybko zawęzić je do kilku wybranych, które chcą obejrzeć już na żywo. Nie musimy więc wszędzie jechać osobiście, stać w korkach, wydawać pieniądze na benzynę i tracić czas na dojazdy. Dzięki temu jesteśmy w stanie obsłużyć większą ilość klientów i pokazać im więcej ofert. Zwiększamy naszą efektywność, a jednocześnie oszczędzamy i czas, i pieniądze.

Wirtualna rzeczywistość w nieruchomościach umożliwia poszerzenie oferty o mieszkania/domy z różnych regionów kraju, a nawet świata. Wszystkie miejsca, które do tej pory były poza naszym zasięgiem – ze względu na konieczność wielogodzinnego dojazdu lub lotu – teraz mogą stanowić część naszej oferty. Coraz więcej osób jest zainteresowanych kupnem czy to mieszkania w górach, czy też domku letniskowego gdzieś w ciepłych krajach. Wirtualna rzeczywistość umożliwia przedstawienie takich ofert. Możemy również pozyskać klientów zza granicy, którzy rozważają przeprowadzkę do naszego kraju.

Korzyści płynące z użycia VR

Właściwie wykorzystywana technologia VR może zrewolucjonizować promocję i marketing w branży nieruchomości. Architekci mają możliwość wizualizacji swoich pomysłów na bieżąco, nawet na bardzo wczesnym etapie projektowania. Mogą dzięki temu sprawdzić, czy dane rozwiązanie sprawdzi się w sensie użytkowym. Największe korzyści daje możliwość interakcji z klientami, którzy jeszcze w fazie projektu mogą wyrazić swoje uwagi czy też podsunąć jakiś pomysł. W ten sposób można budować relacje z potencjalnym nabywcą, dać mu poczucie, że ma realny wpływ na to, jak będzie wyglądać nieruchomość i dzięki temu od początku wzmacniać jego przywiązanie do inwestycji. Dzięki temu sprzedaż domu lub mieszkania będzie o wiele łatwiejsza.

VR pozwala również zaoszczędzić pieniądze. Druk 3D budynków lub tworzenie makiet inwestycji nie są już konieczne. Zamiast budować mieszkania modelowe, firmy z branży nieruchomości mogą mieć ich wirtualne wersje, dostępne dla każdego agenta sprzedaży. Potencjalny klient lub inwestor ma szansę zobaczyć projekt w wirtualnej rzeczywistości, ze wszystkimi najmniejszymi szczegółami. Klienci mogą doświadczać uroków mieszkania w danym obiekcie i aktywnie wchodzić w interakcje z nieruchomością: włączać światła, otwierać szafki, przestawiać meble, zupełnie jakby rzeczywiście tam byli.

Nowe wyzwania, nowe możliwości

Wirtualna rzeczywistość może być ogromną szansą dla branży nieruchomości. Zapewnia architektom, klientom i inwestorom realistyczne i interaktywne wrażenia. Umożliwia skuteczniejszy marketing poza nieruchomością – klient zapoznaje się z nią już w biurze. Znacznie zmniejsza to bariery sprzedaży. Dzięki VR oszczędzamy czas i pieniądze. Nie musimy już dłużej jeździć z klientem do wszystkich nieruchomości. Na początek, nie ruszając się z biura, możemy pokazać mu wiele ofert, z których wybierze on te najciekawsze, które chce obejrzeć na żywo. Wirtualna rzeczywistość pozwala nam efektywniej obsłużyć więcej klientów, poszerzyć ofertę, a jednocześnie nie wiąże się to ze zwiększeniem kosztów. Sprzedaż mieszkania lub domu może być teraz łatwiejsza niż kiedykolwiek.