Zawód agenta nieruchomości jest w dzisiejszych czasach dosyć popularną formą zarobkowania. Rynek nieruchomości funkcjonuje sprawnie, wciąż uruchamiane są nowe inwestycje, na które szybko pojawia się popyt. Jest to jednak profesja, która wymaga niezliczonej ilości umiejętności, odpowiedniego charakteru i dużo pracy własnej nad sobą.

Obok znajomości technik sprzedaży, negocjacji, dotarcia do klienta i jego obsługi, która potrafi budować poczucie zaufania, należy wiedzieć, w jaki sposób poprawiać swoją reputację na rynku. Podpowiadamy, jak zostać agentem nieruchomości, który odnosi sukcesy.

Kreuj własną markę

Żeby zostać agentem nieruchomości należy przyswoić i nauczyć się stosować w praktyce wiedzę z zakresu sprzedaży, obsługi klienta, technik negocjacyjnych, zdolności przewidywania czy umiejętności słuchania i rozpoznawania potrzeb oraz sposobów ich zaspakajania. To obowiązkowo pierwszy krok, jaki należy wykonać – wyposaża w podstawowe kwalifikacje do pełnienia zawodu. Żeby jednak zaistnieć na rynku, zdobyć dobrą pozycję i stawać się liderem swojej branży, należy w odpowiedni sposób kreować swoją markę. Warto zatem rozpocząć proces określany jako personal branding. Budowanie wizerunku jest czynnością wieloetapową, która wymaga poniesienia dużych nakładów pracy własnej, i to na różnych płaszczyznach. Odpowiednio przeprowadzony personal branding pomoże nam wyróżnić się spośród innych agentów, zapewni pozytywny rozgłos i sprawi, że to klienci będą chcieli skontaktować się z nami, nie zaś my będziemy musieli zabiegać o spotkanie z nimi.

Zrozum podstawę zarządzania wizerunkiem!

Zanim rozpoczniemy proces budowania własnego wizerunku, powinniśmy zrozumieć najważniejszy fakt, który wpływa na kreowanie własnej marki. Nasz wizerunek nie jest wynikiem tego, co o sobie myślimy, a tego, jak nas widzą inni. Zrozumienie tej zasady jest kluczem do efektywnego zarządzania własną marką. Stanowi podstawę do podjęcia pierwszego kroku w procesie personal brandingu.

Sprawdź swoją pozycję

Każdy agent nieruchomości, zanim przystąpi do procesu budowania swojego wizerunku, powinien dokładnie określić miejsce, w którym się znajduje. Warto zatem zbadać swoją pozycję na podstawie opinii swoich klientów. Ważne jest także zdanie innych osób. Chodzi o to, by uzyskać szczere odpowiedzi dotyczące tego, jak postrzegają nas inni, zarówno klienci – w sferze zawodowej, jak i znajomi – w sferze prywatnej. W tym celu warto skorzystać z wyszukiwania opinii na swój temat w internecie, a także odbyć szczere rozmowy z przyjaciółmi, a nawet udać się do profesjonalnego coacha, który specjalizuje się w rozwoju wizerunku. Będziemy potrzebowali opinii dotyczących sposobu pracy, rzetelności zawodowej, ale także tych dotyczących sposobu mówienia, mimiki oraz ogólnej postawy i podejścia do życia. Zebrana wiedza pomoże nam ustalić nasze mocne strony oraz wady, a to już dobry punkt wyjścia do właściwej pracy nad sobą.

Określ się sam

Zebranie opinii innych to krok podstawowy. Ważna jest również próba samodzielnego zrozumienia siebie, nakreślenia swoich mocnych stron i tych, z których nie jesteśmy zadowoleni. Wszystkie zebrane informacje, należy ze sobą wymieszać. Kiedy już będziemy mieli obraz samego siebie, który będzie stanowił wynik analizy opinii innych oraz własnego zdania, wypiszmy swoje mocne i słabe strony. Te pierwsze będą stanowiły dla nas bazę, na której będziemy budować swój wizerunek, rozwijając określone kompetencje i podkreślając je w formie reklamy własnej. Te drugie powinny być przedmiotem naszej intensywnej pracy. To czynniki, które należy wyeliminować.

W jaki sposób budować personal branding?

Podstawowym sposobem budowania swojego wizerunku jest stworzenie własnego zakątka w sieci, przestrzeni dla naszej autoprezentacji. Strona internetowa agenta nieruchomości to podstawowy sposób zaistnienia w świadomości potencjalnych klientów. Co jeśli nie posiadasz własnej witryny i nie masz czasu, by ją stworzyć oraz by nią administrować? Warto skorzystać z alternatywnych, prostych narzędzi. Można na przykład stworzyć swój profil agenta gold na portalu otico.pl. Pozwoli Ci to szybko i łatwo stać się profesjonalistą w oczach swoich klientów. Warto skorzystać również z portali społecznościowych, szczególnie najbardziej popularnego, czyli Facebooka. Na własnej stronie powinniśmy uwydatniać swoje najlepsze cechy i osiągnięcia. Wśród nich muszą znaleźć się zrealizowane projekty, przeprowadzone transakcje i nasze aspiracje związane z dalszą karierą. W pracy agenta nieruchomości niezwykle ważna jest umiejętność wzbudzania pozytywnych emocji. Klienci decydują się na dokonanie transakcji nie tylko z powodu samej nieruchomości. Wybór często dyktowany jest emocjami, jakie dane wnętrze wywołuje.

I tu zaczyna się rola agenta. Sposób prezentowania nieruchomości powinien trafiać w wyobrażenie klienta o zaspokojeniu jego podstawowych potrzeb. Do takich potrzeb należy przede wszystkim posiadanie bezpiecznej przystani, zapewniającej codzienny komfort.  Warto zatem swoje dotychczasowe osiągnięcia i zrealizowane transakcje przedstawić nie tyle jako dowód udanego interesu, co jako spełnianie marzeń ludzi poszukujących idealnego miejsca do życia. Skutecznym posunięciem będzie umieszczenie opinii zadowolonych klientów. Tu z rozwiązaniem przychodzi system ocen i komentarzy w serwisie www.otico.pl. Warto zatem utrzymać z klientami kontakt również po sfinalizowaniu transakcji, np. poprosić o zamieszczenie wpisu rekomendującego współpracę. Agent nieruchomości, który osiąga sukces, to nie tylko dobry sprzedawca. To przede wszystkim doradca życiowy, który umożliwia swoim klientom udany start w nowy etap życia. W tym kierunku należy kreować swój wizerunek, jeżeli chcemy wyróżnić się na tle innych agentów.